tisdag 9 juni 2015

Rädslan

Jag har varit så lugn och säker. Det har känts så rätt och självklart.
Jag har känt i hela kroppen att jag är gravid. Jag har njutit, faktiskt tom kunnat tänka på framtiden som att det här går vägen.
Vi ska flytta snart, så vi planerar utifrån att en bebis faktiskt kommer till oss i början på nästa år. Jag planerar semester efter att allt ska gå vägen.

Men så kom den, den som jag så väl känner igen. Men som jag varit så glad inte visat sig. Ångesten, den brännande, svidande rädslan. Där jag inte längre är säker och ser positivt framåt. Utan där jag analyserar min kropp, tvivlar, tänker på riskerna för att det inte går vägen….

Jag vill detta så mycket. Snälla livet, svik mig inte nu, låt det här lilla livet få leva, få växa, utvecklas till en fin frisk liten bebis . Låt mitt mirakel här hemma få glädjen och erfarenheten av att bli storebror. Låt mig få bli tvåbarnsmamma, låt mig få uppleva ytterligare ett mirakel.


Rädslan just nu, får mig att kippa efter andan…. 

6 kommentarer:

  1. Det är helt normalt och förståeligt att rädslan och de positiva tankarna växlar mellan varandra. Jag tror att ju längre fram du kommer i graviditeten och ju fler saker säger att bebisen utvecklas fint i din mage desto lugnare du blir. Sedan helt lugn blir man ändå inte, det vet vi 😉, men jag tror på att det kommer att gå bra för dig.
    Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jätte mycket för ditt fina svar. Jag hoppas så mycket, men jag är så himla rädd idag. Hur mår du?
      Kram

      Radera
    2. Jag mår helt okej nu, det är faktiskt skönt med lite paus i försöket. Snart dags för semester och kanske sommaren hittar också hit till Sverige så småningom ;-). Kram

      Radera
  2. Jag känner igen känslan och svårigheten att logiskt tänka bort den. Jag försöker ha med mig något min kurator sa dvs vikten av att glädjas och leva i nuet eftersom man annars kommer att ångra och ha förlorat det oavsett vad som händer. Att planera eftersom det kommer göra lika ont oavsett om man gjort det eller inte om nåt händer.. Jag försöker att hålla den tanken även om det inte är lätt och känslorna allt ifrån logiska.
    Det ska bli roligt att följa din graviditet ända fram tills ert syskon tittar fram! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, jag hoppas att det blir en resa att följa och att mitt lugn kommer tillbaka.
      Jag läste på din blogg. Vilken tråkig resa du har bakom dig. Vart är ni i syskonförsöken nu? Ni gör inte IVF?
      Kram

      Radera
    2. Vi fortsätter att försöka "det vanliga" eftersom vi fortfarande räknas till normalspannet.. Vi lyckas ju bli gravida men det är resten som inte går lika bra och då måste vi försöka mer för att få utredning gällande kvalité och kromosomer.. Tiden tickar känns det som men Försöker ta en dag i taget för att inte bli helt fixerad vid barnproducerandet.. Känns gott att följa nån ( som även om våra historier skiljer sig) där man känner igen sig��

      Radera